بتن اکسپوز یا بتن نما به پنل های پیش ساخته ی بتنی گفته می شود که امروزه در طرح ها و ابعاد مختلف برای کاربر های متنوع طراحی و تولید می شود. بتن اکسپوز یکی از پرکارترین انواع بتن است که کاربردهای زیادی در معماری مدرن، نما سازی های خارجی، دکوراسیون داخلی، پوشش کف، ساخت مبلمان فضای باز، ساخت پله و… دارد.

بتن اکسپوز پیش ساخته و قابل اجرا در محل قابل استفاده می باشد. توری فایبرگلاس به دلیل مزایای زیادی از جمله سبک وزن بودن ، استحکام بالا و…. در بتن اکسپوز به کار می رود.

ویژگی های بتن اکسپوز

معمولا از پنل های بتنی یا بتن اکسپوز در سطوح خارجی استفاده می شود. به این معنی که این قطعات در سطح نهایی کار بوده و روی آن مصالح دیگری کار نمی شود. اگرچه می توان آن را در ترکیب با مصالح دیگر نظیر چوب نیز به کار برد. این پنل های بتنی در سایز های استاندارد و سایز های سفارشی قابل طراحی و تولید می باشد.

امروزه بتن نما فقط به صورت پنل هایی دارای سطوح صاف و سیقلی ساخته نمی شوند بلکه انواع مختلفی مانند بتن اکسپوز هرمی، بلاک، ترای انگل، پریسما و… نیز تولید می شوند. این پنل ها دارای سطح صاف نیستند و برای استفاده در نمای خارجی کار بسیار مناسب و زیبا هستند که با نور پردازی آن ها می توان دکوراسیونی زیبا و منحصر به فرد به محیط بخشید.

توری فایبرگلاس بتن اکسپوز

توری فایبرگلاس بتن اکسپوز

رنگ این قطعات سفید طوسی و خاکستری بوده و  برای تولید این قطعات بتن اکسپوز از الیاف پلیمری استفاده می‌شود که این الیاف مقاومت این قطعات را بالا برده و همچنین در برابر خط و ضربه نیز مقاوم اند.

مزایای استفاده از توری ساخت قطعات بتن اکسپوز

سخن آخر…

استفاده از بتن اکسپوز در ساخت نماها بسیار مقرون‌ به‌ صرفه و دارای کیفیت بالایی است. به همین دلیل امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده است. نحوه ساخت و اجرای آن در کارگاه پروژه و یا استفاده از آن به ‌صورت پیش ‌ساخته آسان می ‌باشد. سایت mymesh.ir سایت تخصصی عرضه انواع تور فایبرگلاس تولید داخل و وارداتی با تنوع بسیار بالا می باشد.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *